erik-jan-leusink-104677-1050×700

10 padomi tiem, kuriem vienmēr nāk miegs


Aiz loga ir ziema, dienas vēl aizvien ir īsas, un gulēt gribas aizvien vairāk un vairāk. Ko darīt, ja visu darba dienu cīnies ar miegu un fiziski nespēj tikt galā pat ar vieglākajiem darbiem? YOUNG.LV komanda ir sagatavojusi 10 padomus, kas palīdzēs cīnīties ar pastāvīga noguruma un miegainības sajūtām.


1. Vienkārši paņemiet pārtraukumu

Ja jūs kļūstat miegains darba vietā, piecelties un pastaigājiet. Nav nepieciešams iet pēc kafijas, vienkārši pakustieties! Garlaicība bieži rada miegainību. Vajag iemācīties izkustēties monotona darba laikā un pastaigājoties varat paši sevi uzmundrināt.

kinga-cichewicz-402025-1-1050x750

Photo by Kinga Cichewicz on Unsplash

2. Apēdiet ābolu

 

Sapurināties var palīdzēt kāda veselīga uzkoda. Tam noder āboli, putra, karstā šokolāde. Pats svarīgākais gan ir nepārēsties, jo pārēšanās dēļ jūsu organisms var pieprasīt miegu ar vēl lielāku spēku.

michal-grosicki-226082-1050x700

Photo by Michał Grosicki on Unsplash

3. Paguliet diendusu

 

Pēc īsas diendusas mēs kļūstam aktīvāki un vieglāk uztveram informāciju. Pētnieki norāda, ka gadījumos, kad vajag “sapurināties” un turpināt darbu vai mācības, dienā pietiek pagulēt vien 15-20 minūtes. Pēc tam tiek ieteikts izdzert stipru tēju vai kafiju, lai rezultāts būtu vēl labāks.

erik-jan-leusink-104677-1050x700

Photo by Erik-Jan Leusink on Unsplash

4. Ieslēdziet gaismu

 

Miegainība parasti uzmācas laikā, kad nav dienasgaismas, jo īpaši ziemā. Saules gaisma pēc savas dabas uzbūvē mūsos bioloģisku pulksteni, kas nosaka, kad mēs dodamies gulēt, pat, ja līdz vakaram vēl ir daudz laika. Lai pamostos, atveriet aizkarus, ieslēdziet gaismu! Jo gaišāk, jo labāk!

vladislav-muslakov-261627-1050x797

Photo by Vladislav Muslakov on Unsplash

5. Izvēdiniet istabas

 

Vēdināšana palīdz telpā ienākt svaigam gaisam. Vienkārši atveriet logu tajā vietā, kur atrodaties, ja tas ir iespējams. Skābekļa trūkums ir viens no miegainības iemesliem. Ja ir laiks, vēl labāk ir doties īsā pastaigā.

becca-tapert-357529-1050x700

Photo by Becca Tapert on Unsplash

6. Nomazgājieties vēsā ūdenī

 

Mazināt noguruma sajūtu palīdzēs auksts ūdens. Tas ir stress organismam, bet iespēja īsā laikā atgūt spirgtumu.

toa-heftiba-214340-1050x725

Photo by Toa Heftiba on Unsplash

7. Izdzeriet kafijas krūzīti

 

Pētījumi pierāda, ka kofeīns ievērojami paaugstina cilvēka aktivitātes līmeni. Nonākot organismā, kafija pēc kāda laika palēnina adenozīna – vielas, kas rada noguruma sajūtu, – izdalīšanos. Jāatceras gan, ka nav vērts aizrauties ar šādiem kofeīna dzērieniem. Tam ir īslaicīga iedarbība un 10 kafijas tasīšu izdzeršana neaizstāj pilnvērtīgu miegu un neliks jums justies labāk ilgi.

toa-heftiba-106427-1050x700

Photo by Toa Heftiba on Unsplash

Ko darīt, ja vēl aizvien gribas gulēt:

8. Dodiet sev iespēju izgulēties

 

Nakts atpūtai jābūt pilnvērtīgai, pieaugušam cilvēkam tās ir 7-9 stundas miega. Neaizsēdieties ar darbiem līdz vēlai naktij, pasakiet sev “pietiek!” un ļaujiet organismam izgulēties ne tikai brīvdienās.

andalucia-andaluia-237777-1050x700

Photo by Andalucía Andaluía on Unsplash

9. Atpūtieties

 

Ja arī pēc pietiekama miega jūs jūtaties noguris, iespējams, ka pie vainas ir fiziska vai psiholoģiska pārpūle. Ikdienas stress liek justies nogurušam un zaudēt spēkus, tā ir dabiska organisma reakcija. Šādā gadījumā ir svarīgi pareizi sabalansēt atpūtu un darbu.

alexander-possingham-209285-1050x700

Photo by Alexander Possingham on Unsplash

10. Dodieties pie ārsta

 

Ja jums ir sabalansēts miega režīms, pareiza ēšana, jūs nodarbojaties ar sportu, bet jums tik un tā visu laiku nāk miegs, ir vērts meklēt palīdzību pie profesionāļiem. Nebaidieties doties pie ģimenes ārsta, viņš palīdzēs atklāt problēmas sakni un atrast risinājumu.

cristian-newman-247656-1050x701

Photo by Cristian Newman on Unsplash


Marine Hačaturjana