food-salad-restaurant-person-1050×728

10 pārsteidzoši fakti par ogļhidrātiem


Šodien YOUNG.lv piedāvā jums uzzināt 10 interesantus faktus par ogļhidrātiem produktos.  


1. Pilnīgi visu produktu sastāvā ir ogļhidrāti. Vismaz 1-2 grami būs jebkurā produktā. Tieši tāpēc, ja redzat uzrakstu “Bez ogļhidrātiem”, vienkārši neticat tam!

2. Maizē, rīsu porcijā un gāzētajā dzērienā ir, apmēram, vienāds ogļhidrātu daudzumus.

 

3. Sagremojot pārtiku, saliktie ogļhidrāti kļūst par vienkāršajiem ogļhidrātiem.

 

4. Cietei un šķiedrvielām ir vienāds sastāvs, bet atšķirīgas ir to savienojumu molekulas. Tieši tāpēc arī efekts, tiem nonākot organismā, ir atšķirīgs.

5. Pārmērīgs ogļhidrātu patēriņš var novest pie metabolisma sindroma. Tas notiek tad, kad organisms beidz reaģēt uz insulīnu, ko izdala aizkuņģa dziedzeris. Cukura līmenis asinīs nemainās, bet insulīna līmenis turpina pieaugt. Pēc tam tas izraisa sirds un asinsvadu slimības, kā arī 2. tipa diabētu.

 

6. Miltos ir saliktie ogļhidrāti, bet miltu izstrādājumos, piemēram, dažādās ceptās maizītēs, jau ir vienkāršie ogļhidrāti.

7. Ilglaicīga diēta ar zemu ogļhidrātu daudzumu palielina ketona līmeni asinīs, kas var izraisīt ketoacidotisko komu vai pat novest pie letāla iznākuma.

8. Ogļhidrāti nepalielina jūsu svaru. Lielbritānijā tika veikts pētījums par aziātisko cilšu pagātni. Izrādījās, ka šo cilvēku pārtika sastāvēja no rīsiem un maizes izstrādājumiem. Neņemot to vērā, viņiem izdevās saglabāt ideālu figūru. Iespējams, ka pie liekā svara problēmas vainīgs mūsdienu cilvēka sēdošais dzīvesveids, nevis smalkmaizītes. Organisms vienkārši nevar paspēt pārvērst ogļhidrātus enerģijā.

9. Visgrūtāk sagremojamie ogļhidrāti ir šķiedrvielas.

10. Medū ir tikpat daudz kaloriju, cik cukurā. Tomēr pirms medu termiski apstrādā, tas ir daudz veselīgāks par cukuru.  


Sofija Lakisova