leo-animal-savannah-lioness-55814-1-1050×700

25 mazas lietiņas, ko dara ar depresiju sirgstoši cilvēki, lai justos labāk


Pēc statistikas datiem, katrs septītais cilvēks savā dzīvē ir saskāries ar depresiju. Izeja no šāda stāvokļa var aizņemt no pāris nedēļām līdz vairākiem mēnešiem. Tieši tāpēc cilvēki, kuri sirgst ar šo kaiti, pastāstīs Jums pāris viltības, kuras palīdz viņiem atvieglot savu stāvokli. YOUNG.lV ir sagatavojuši izlasi ar pašiem interesantākajiem veidiem, kuri palīdzēs jums atgriezties normālā dzīvē.


1. Pierakstiet visus sīkumus, kurus esat izdarījuši dienas laikā

Sastādiet dienas plānu un centieties tam sekot, pat ja tās ir elementāras lietas, tādas kā duša vai brokastis.  Lielākoties cilvēki ar izjūt apātiju pret lietām, kuras prasa kaut mazāko piepūli, tāpēc darāmo lietu saraksts palīdzēs atgriezties pie ierastā ritma.

2. Pamēģiniet “5-4-3-2-1” triku

Paskatieties apkārt. Atzīmējiet piecas lietas, kuras pirms tam neesat ievērojis. Četras lietas, kam varat pieskarties. Trīs lietas, ko dzirdat. Divas lietas, kurām piemīt jebkāda smarža. Un visbeidzot, vienu pozitīvu lietu, kuru jūs šodien varat pateikt sev. Tāds vingrinājums palīdz normalizēt elpošanu un koncentrēties.

3. Ieslīgstiet citā pasaulē, lasot interesantu grāmatu

Grāmatu lasīšana ir viens no efektīvākajiem veidiem, kā cīnīties ar nogurumu. Grāmata ir lēts prieks, kas spēj jūs ievest citā pasaulē un likt aizmirst skumjās domas.

4. Ļaujiet sev raudāt

Asaras ir lielisks veids, kā atbrīvoties no uzkrātā stresa, un tās nekādā gadījumā nav vājuma izpausme.

5. Paņemiet mājdzīvnieku

Paņemiet sev mājdzīvnieku, dāvājiet tam mīlestību un rūpes, stāstiet tam savus pārdzīvojumus.

6. Sāciet rakstīt “labo lietu dienasgrāmatu”

Mēģiniet katru dienu pierakstīt visu labo, kas ar jums notiek. Pat, ja šīs lietas ir nenozīmīgas. Pats svarīgākais, atrodoties depresijas stāvoklī, ir atrast tos pašus sīkumus, kas dāvā pozitīvas emocijas.

7. Uzrakstiet uz papīra lapas visu, kas jūs smacē, un saplēsiet to

Neturiet emocijas sevī, pat ja tas ir naids, agresija vai riebums. Uzrakstiet visus savus pārdzīvojumus uz papīra lapas un saplēsiet to mazos gabaliņos.

8. Uzkop māju!

Uzkopšana – lielisks līdzeklis, lai attīrītu galvu no liekām problēmām, sakārtojiet skapjus, izmetiet vecās lietas, kuras  izraisa nepatīkamas atmiņas.

9. Pierakstieties uz jogu!

Joga ir lielisks veids, kā atslābināties un sakārtot domas, turklāt, sakārtojot savas domas, var sakārtot arī savu ķermeni.

10. Pagatavojiet kaut ko garšīgu

Depresijas stāvoklī cilvēks parasti zaudē jebkādu interesi pret ēdienu. Atgriezieties ierastajā režīmā – sāciet gatavot – kaut vai pašus elementārākos ēdienus.

11. Atrodiet jaunu mīļāko šovu vai seriālu

Skatieties komēdijas, smieklīgus seriālus vai TV-šovus, ļaujiet sev smieties.

12. Dodieties pastaigā!

Ir pilnīgi vienalga, uz kurieni. Galvenais ir piecelties no gultas un doties svaigā gaisā.

13. Klausieties mūziku, kura liek jums justies labi!

Atsakieties no bēdīgām un liriskām dziesmām savā atskaņošanas sarakstā, ļaujiet sev justies labi. Depresija nav darbs, jums nav ar to jāaizpilda visa sava dzīve.

14. Sāciet dziedāt!

Dziedāšana, tāpat kā asaras, palīdz atbrīvoties no uzkrātajām emocijām. Tādēļ nav obligāti jāpierakstās uz nodarbībām pie vokālā pedagoga, pietiek vienkārši ieslēgt mūziku un… dziedāt!

15. Dejojiet, it kā neviens jūs neredzētu

Dziedot izmēģiniet arī kustēties mūzikas ritmā, nekautrējieties izmēģināt kustības, kuras ļauj jums atbrīvoties.

16. Sāciet zīmēt

Mēģiniet izlikt savas emocijas uz papīra. Kam tās ir līdzīgas? Aizdomājieties un dodiet savām bailēm un emocijām formu.

17. Rūpējieties par sevi

Noņemiet bēdīgo sejas izteiksmi, pastaigājiet pa veikalu, nopērciet sev kaut ko jaunu, veco lietu vietā iepērciet jaunas – tās, kuras ņemsiet līdzi jaunajā dzīvē.

18. Ieejiet karstā vannā

Ļaujiet sev atslābināties, iededziet sveces, piepildiet vannu ar ūdeni un vienkārši atpūtieties. Iespējams, ka jau vairākus mēnešus jūsu ķermenis un prāts par to ir sapņojis.

19. Uztaisiet “pozitīvisma kastīti”

Piepildiet to ar lietiņām, kuras ikdienā sniedz jums prieku – šokolāde, konfektes, kancelejas lietas. Ļaujiet sev priecāties!

20. Apzinieties savu problēmu

Ar depresiju agrāk vai vēlāk būs jācīnās, tāpēc ir jāatrod savas negativitātes avots, un jāsāk ar to cīnīties.

21. Neatlieciet lietas

Neaizmirstiet, ka kādam jūs vēl joprojām esat dēls/meita, draugs, students, darbinieks. Dzīvē ir pienākumi, un par tiem ir jāatceras.

22. Nopērciet lielu un ērtu pledu

Tieši tā, un katru reizi pēc smagas un garas darba dienas ļaujiet sev tajā atpūsties. Kaut uz pāris minūtēm tas kļūs par jūsu miera templi.

23. Sadaliet lielus pienākumus vairākos mazos

Nevajag sevi nogurdināt ar pienākumiem, tikai lai aizmirstu par savu stāvokli. Vajag racionāli izvērtēt savas spējas, un, ja saprotat, ka netiekat galā ar slodzi, tad sadaliet pienākumus vairākos mazos un pamazām turpiniet virzīties uz priekšu.

24. Spēlējiet videospēles

Vecos labos Sims neviens vēl nav atcēlis. Kā arī pabraukāt ar stilīgu vāģi, kaut arī virtuālu, būs forši jebkurā vecumā.

25. Dzeriet vairāk ūdens

Jūsu organisms šobrīd ir ļoti ievainojams, neaizmirstiet par uzturu un ūdeni. Ir ļoti svarīgi uzturēt savu fizisko formu, tāpēc, izņemot jogu un pastaigas, neaizmirstiet par pareizu uzturu.


Marine Hačaturjan