DSC_9389_grand prix_jpg

Baltic Communication Awards 2018 – apbalvoti veiksmīgākie komunikācijas projekti


Baltijas lielākajā komunikācijas nozares konkursā „Mi:t&Links. Baltic Communication Awards 2018” Grand Prix un Latvija gada aģentūras titulu izcīnīja “Deep White”, pastāstīja Latvijas Komunikācijas asociācijas prezidente Ieva Stūre. Turklāt šogad pirmo reizi tika piešķirta Lietuvas gada aģentūras balva, kuru saņēma “Autoriai”.


Kopumā konkursā, kas šogad norisinājās jau četrpadsmito reizi, 14 kategorijās tika iesniegts rekordliels pieteikumu skaits – 161 projekts, tas ir par 20% vairāk kā pagājušajā gadā. Vislielākā konkurence bija sociālo kampaņu, patērētāju attiecību un integrētās komunikācijas kategorijās.

Kategorijā „Korporatīvā komunikācija” par labāko tika atzīta „MM&A | Hill + Knowlton Strategies”, „Sponsorking” un „Not Perfect” kopīgi veidotā kampaņa „Latvijas alfabēts”. Otrajā vietā „If P&C Insurance AS Latvijas filiāle” un „TBWA / Latvija” kampaņa „Viscilvēciskākais IT”. Kā trešo labāko projektu šajā kategorijā žūrija novērtēja Igaunijas aģentūras „Hamburg & Partners” veidoto kampaņu „Kā kļūt par uzņēmumu ar labāko reputāciju septiņos mēnešos? Statoil kļūst par Circle K”.

Krīzes komunikācijas” kategorijā uzvaras laurus plūca „Golin Riga” un „White Label” kampaņa „Zināšanām nav valodas!”, otro vietu ieguva „Deep White” kampaņa „Dod spēku mazākajiem”. „Public ID Group” veidotā kampaņa VAS “Valsts nekustamie īpašumi” „100 adreses Latvijas simtgadei” ierindojās trešajā vietā.

Par labāko kategorijā „Iekšējā komunikācija” žūrija atzina „Gjensedige” un „PR Service Edelman Affiliate” veidoto kampaņu „Atradīsim laiku sarunai”. Šajā kategorijā otrajā vietā – „If P&C Insurance AS Latvijas filiāle” un „TBWA / Latvija” kampaņa „Viscilvēciskākais IT”. Kā trešo labāko kampaņu šajā kategorijā žūrija novērtēja „MM&A | Hill + Knowlton Strategies” projektu „airBaltic iepazīstina ar jauno ekipāžas darba plānošanas sistēmu”.

Kategorijā „Patērētāju attiecības” par uzvarētāju kļuva „Deep White” ar kampaņu „Rimi – bērniem”, bet otrās vietas godalgu saņēma „BITE Latvija” un „Public ID Group” kampaņa „Bērnu drošības pulksteņi”. Trešā vietā ierindojās „MM&A | Hill + Knowlton Strategies” ar kampaņu „Pirmais „Saldējuma festivāls” Latvijā – 2017.gada vasaras „saldākā” diena”.

Publisko attiecību kategorijā finālā bija izvirzītas tikai divas kampaņas. „Communications & Strategies” veidotā kampaņa par skolas gaitu uzsākšanas vecuma saglabāšanu, kas ieguva pirmo vietu, un „Golin Riga” veidotā kampaņa „Nolietotas riepas – bumba ar laika degli!”, kas ierindojās otrajā vietā.

Par labāko sponsorēšanas kampaņu tika atzīta „Gjensedige” un „PR Service Edelman Affiliate” kampaņa „Atradīsim laiku sarunai”, savukārt otrā labākā bija „MM&A | Hill + Knowlton Strategies” veidotā kampaņa „Čempionāts 2017”. Trešo vietu ieguva „Deep White” kampaņa „Supervaronim nepazust!”

Kategorijā „Korporatīvā atbildība un ilgtspēja” triumfēja aģentūra “Deep White” ieņemot visas trīs godalgotās vietas. Kampaņa „Gardēžu klase” tika novērtēta kā labākā, kā otrā labākā tika atzīta kampaņa „Dzīvei gatavs”, savukārt trešajā vietā – „Meistars 21.gadsimtā”.

Kā labākā iepriekšējā gada sociālā kampaņa tika novērtēta Lietuvas aģentūras „Autoriai” kampaņa „Mirstu, lai dzīvotu”. Otrajā vietā ierindojās „Deep White” un „DDB Latvia” īstenotā kampaņa „Vislatvijas šķiratlons”, savukārt trešā vietā  – „LEAD. Corporate Communications” veidotā kampaņa „Tu un HIV? Tu un HIV!”.

Digitālās komunikācijas kategorijas līderi ir „Golin Riga” ar kampaņu „Es vēlos Tavu dzīvi! Vai Tu vēlies manu?”. Savukārt otrās vietas ieguvēji ir Lietuvas aģentūra „Autoriai” ar kampaņu „Intelekts pozē”. Trešajā vietā – „A.W. Olsen & Partners” veidotā kampaņa „Celebrity Box”.

Par labāko publiskā sektora kampaņu žūrija atzina „MRS grupa” un „Dingo & Schwarz” veidoto kampaņu „Sitieni starp kaimiņiem un savējiem skar arī tevi”. Šajā kategorijā otrā vieta žūrijas vērtējumā ir „Deep White” kampaņai „Supervaronim nepazust!”, savukārt kā trešo labāko žūrija novērtēja „MEDIJU TILTS” un Latvijas Republikas Finanšu ministrijas kampaņu „Jaunā nodokļu reforma – #LielākasAlgas #StiprākiUzņēmumi”.

Labākais pasākuma sabiedrisko attiecību risinājums iepriekšējā gadā bijis „New Black” projekts „Kā, izmantojot tikai Facebook komunikāciju, 18 dienās panākt, ka pasākumu apmeklē 4000 cilvēku”. Kā otro labāko risinājumu žūrija novērtēja „MM&A | Hill + Knowlton Strategies” kampaņu „Pirmais „Saldējuma festivāls” Latvijā – 2017.gada vasaras „saldākā” diena”. Trešā vieta tika piešķirta aģentūrai „P.R.A.E. Sabiedriskās attiecības” par risinājumu „Modernās mākslas izstāde „Sapņi un drāmas”.

Kategorijā „Starptautiskā komunikācija” pirmo vietu ieguva aģentūra „New Black” ar kampaņu „Tiem, kuri nemēģina, balvu nav”, otrajā vietā Starptautiskās lidostas „Rīga” un „Public ID Group” kopīgais projekts „Starptautiskajā lidostā Rīga notiek Starptautiskās Lidostu padomes Komerciālais forums”. Bet trešais ir Igaunijas aģentūras „Meta Advisory Group” projekts „Nokian Tyres Pasaules Orientēšanās čempionāts 2017”.

Labākā integrētā kampaņa iepriekšējā gadā ir Lietuvas aģentūras „Autoriai” kampaņa „Mirstu, lai dzīvotu”, bet par otro labāko risinājumu žūrija atzina „Deep White” kampaņu „Supervaronim nepazust!”, savukārt trešajā vietā – „Vīlands Associates” kampaņa „AS MADARA Cosmetics IPO”.

Kategorijā „Bez budžeta” līderi ir „MRS grupa” un „TBWA / Latvija” ar kampaņu „Esi man blakus”, otrajā vietā ierindojās „Golin Riga” ar kampaņu „Nolietotas riepas – bumba ar laika degli!”, bet trešajā – Igaunijas aģentūra „Meta Advisory Group” ar kampaņu „MEETFRANK kļūst par darbā pieņemšanas aplikāciju Nr.1”.


Visus darbus vērtēja starptautiska žūrija, kurā darbojas Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Somijas, Rumānijas, Ungārijas un Lielbritānijas pārstāvji.