635981751870849035-1234523254_rainyday

Cīņa ar rudens depresiju


Daļai cilvēku rudens un ziemas laikā paliktnās garastāvoklis, zūd interese, palielinās slinkums un vispār, gribās siltu, saulainu vasaru. Lai drūms garastāvoklis nekļūtu par apstākli, kas varētu tevi negatīvi ietekmēt, YOUNG.LV ir apkopojis padomus, kā cīnīties ar rudens depresiju.


Pasaki “nē” darbam naktī (pēc iespējas)

Vasaras dienas un naktis ir garas, tāpēc pēc pieraduma domājam, ka spējam visus darbus, ko neesam paspējuši izpildīt pa dienu, izdarīt naktī. Taču, nē! Darbs naktī pazemina serotonīna daudzumu organismā (serotonīns ir zināms kā viela, kas ir atbildīga par laimes izjūtas un labsajūtas veicināšanu). Rudenī ir jāmaina režīms uz mierīgāku un veselīgāku.Attēlu rezultāti vaicājumam “working at night gif”

Vairāk gaismas

Rudens laikā dabiskās gaismas kļūst mazāk, dienas īsākas un tumsa iestājas daudz ātrāk. Gaismas arī ir viens no faktoriem, kas ietekmē serotonīna daudzumu organismā. Lai rudens sezonā justos komfortabli, cilvēkiem jāpavada aptuveni 45 minūtes dienā pie gaismas (lampas), kuras spilgtums atbilst saules gaismai rīta laikā.Attēlu rezultāti vaicājumam “light gif”

Kafijas tase ar draugiem

Kā atklāja Hārvardas Universitātes pētnieki, ja dienā izdzer līdz trim kafijas krūzēm, depresijas risks samazinas uz 15-20%. Pie tam, ja kafiju dzert labā kompānijā, tas samazina domas par depresiju vēl efektīvāk.Attēlu rezultāti vaicājumam “coffee gif”

Rīta rosme

Amerikāņu zinātnieki ir pierādījuši, ka rīta rosme palīdz tikt galā ar depresiju un uztur labu garastāvokli. Nu ko?! Rīt no rīta mēģinam!Attēlu rezultāti vaicājumam “work out gif”

Meklējam skaisto

Lai jau līst un ārā ir drūms laiks, taču par spīti tam, ir jāatrod spēks, lai ieradzītu koku lapu skaisto krāsu, lai caur loga rūtīm manītu skaistās Latvijas ainas. Fotogrāfē un rādi šīs ainas saviem draugiem, paziņām un radiem. Dzīve ir skaista pat rudenī!Attēlu rezultāti vaicājumam “autumn gif”