photo-1444703686981-a3abbc4d4fe3

Cīņa ar stresu: 8 labākās metodes


Psihologi palīdz mums risināt dažādas problēmas: atbrīvoties no bailēm, apjaust savas jūtas, nomierināties, rast cerību…Taču viņi ir tādi paši cilvēki kā mēs, kuri arī mēdz saskarties ar stresa situācijām. Šodien YOUNG.LV ir apkopojis vērtīgas metodes, kas palīdzēs jums tikt galā ar stresu, kuras izmanto arī psihologi.


8. Pierakstiet savas domas

Lai mazinātu stresa līmeni, veiciet pierakstus. Jūs pat varat ieviest personīgo dienasgrāmatu – rakstiet tajā visas savas domas un ikdienas situācijas. Tas palīdzēs strukturēt domas jūsu galvā. Koncentrējoties uz procesu, jūs aizmirsīsiet par problēmām – jūsu domas kļūs skaidras, un trauksme mazināsies. Tādā veidā jūs varēsiet aplūkoties uz lietām no pavisam cita rakursa.

7. Rūpīgi izvēlēties ingredientus maltītēm

Dažreiz līdz ar depresiju ierodas arī izsalkums. Visbiežāk tas attiecas uz sieviešu dzimumu. Šādās situācijās nepieciešams pievērsties pareizam uzturam vai tiem ēdieniem, ko nekad neesat garšojis. Atrodiet nedaudz laika, lai izvēlētos patiesi kvalitatīvus ingredientus.

6. Izstaipiet muskuļus

Ideja ir visai vienkārša – pēc lielas piepūles mēs izjūtam lielu atvieglojumu. Tas nozīmē, ka jūs sasprindzinājāt muskuļus 10 sekunžu laikā, un pēc tam 20 sekundes koncentrējaties uz atslābinājuma sajūtu. Pastāv vairāk nekā 200 dažādas nodarbības visām muskuļu grupām. Galvenais neaizmirstiet katrām no tām veltīt laiku.

5. Glāze ir pa pusei tukša vai pa pusei pilna – jāizlemj jums

Nepieciešams pieņemt faktu, ka ne visas situācijas mūsu dzīvē ir iespējams kontrolēt, taču jūs varat kontrolēt savu reakciju uz tām. Pozitīva reakcija uz negatīvu situāciju palīdzēs izvairīties no stresa un pat iegūt pieredzi, ja jūs uztversiet to kā pārbaudījumu, ko jums sniedza dzīve. Vēl arī vērts atcerēties, ka cilvēki mācās uz kļūdām, un tas ir liels plus.  

4. Apstādiniet domu plūsmu

Pastāv trīs ļoti interesantas metodes, kas momentā atbrīvo galvu no nevajadzīgām domām:

  • Sasitiet plaukstas un iekliedzieties: “Stop! Es domāšu par to vēlāk!”
  • Uzvelciet rokassprādzi, lai nostieptu to un atlaistu, kad sāksiet domāt par to, kas jums traucē dotajā brīdī.
  • Novērsiet domas uz kādu neparastu objektu vai uz mīļāko nodarbi.

3. Veltiet stundu laika hobijam

Jūs varat darīt jebko – gatavot ēst, zīmēt, lasīt, nodarboties ar sportu – galvenais, lai tas sagādā jums baudu. Nekas nespēs jūs satraukt, ja jūs pilnībā novirzīsiet fokusu uz patīkamo nodarbi.

2. Stimulējiet nervus

Tā ir visai neparasta metode, kas balstās uz psiholoģijas zinātnes pamatiem. Novelciet ar rādītājpirkstu pa lūpām. Šī darbība aizskar nervus lūpu augšpusē, kas stimulē parasimpātisko nervu sistēmu* un palīdz nomierināties.

*parasimpātiskā nervu sistēma atbild par spēku atjaunošanos, atpūtu un atslābināšanos

1. Pamēģiniet citas klasiskās metodes

  • Piemēram, sniedziet ķermenim to, ko tas prasa. Ja jūs gribat klausīties mūziku – klausieties, apēst ko garšīgu – ēdiet.
  • Var paveikt ko lietderīgu. Sakārtojiet skapi, nomazgājiet traukus utt. Abstrahējaties no negatīvām domām, pilnībā pievēršoties darbībai.
  • Satieciet savus draugus. Daži psihologi tikšanos ar draugiem uzskata par labākajām zālēm.
  • Sports arī lieliski palīdz tikt galā ar stresu.
  • Varat pievērsties jogai , vienkārši atpūsties vai izgulēties.

 


Un kā jūs tiekat galā ar stresu? Varbūt zināt kādas efektīvas metodes?

Autors: Sofija Lakisova

Avots: https://brightside.me/inspiration-psychology/8-methods-to-get-rid-of-stress-that-even-psychologists-use-447060/