child eating candy like crazy in sugar abuse and unhealthy sweet

Eksperiments: 7 dienas bez cukura


Pirmais vasaras mēnesis vairs nav aiz kalniem. Ja tu vēl neesi paguvusi sagatavoties pludmales sezonai vai tavi mīļākie svārki tev vairs neder – tā nav liela bēda! YOUNG.LV veica eksperimentu un tev ir sagatavojis drošu, bet – galvenais, vienkāršu veidu, kā izbēgt no liekajiem kilogramiem tikai nedēļas laikā.


Sagatavošanās:

Lai uzsāktu “diētu”, ir nepieciešams sev uzstādīt mērķi un veselu nedēļu neēst neko saldu un neko, kas satur miltus. Ja tu šaubies par savām spējām, tad varbūt palīdzi kādu no mājiniekiem iet šo ceļu kopā ar tevi.


Diena Nr. 1: Vieglāk par vieglu

Kā parasti, brokastīs ēdu sviestmaizes un to visu noskaloju ar tēju bez cukura. Ļoti gribējās pievienot ierastās 2 karotes, bet tas, diemžēl, ir aizliegts. Skolā – kompleksās pusdienas bez biezpiena bulciņām saldajā. Uzkodām – āboli un nekādu cepumu! Pirmā problēma, ar kuru saskāros – vakara uzkoda kursu laikā. Visi šie mīti par ūdeni pēc sešiem vakarā nevienam nav vajadzīgi – galvenais, kā saka dietologi, ir neēst trīs stundas pirms gulētiešanas.


Diena Nr. 2: Bez cukura var dzīvot

Rīts. Atkal tēja bez cukura. Šodien man jau tā nešķita tik briesmīga, bet gan pilnībā piemērota dzeršanai. Diena izrādījās produktīva un, lai cik dīvaini nebūtu, organisms cukuru nepieprasīja. Draudzene, kura nezināja par manu īslaicīgo eksperimentu, piedāvāja konfekti. Es jau paspēju attīt konfekšu papīru, kad klasesbiedrenes kliedziens: “Ļiza, ko tu dari?” iznīcināja visas manas fantāzijas par maigu šokolādi un kokosriekstu  skaidiņām.


Diena Nr. 3: Jāaizpilda tukšums

Ir jau darba nedēļas vidus, bet es tā arī ne reizi neesmu krāpusies – es lepojos ar sevi! Tiesa, ļoti gribējās izdzert krūzīti karstās šokolādes skolā, bet, kad man prātā ienāca šāda doma, es vienkārši padzēros ūdeni. Jā, un, vispār, ja vēlējās kaut ko iekost, šo vieglo izsalkuma sajūtu noskaloju ar tēju bez cukura. Protams, ar vienu ūdeni nepaēdīsi, bet kāpēc gan mājās neizdzert zemeņu jogurtu launagam, tā vietā, lai apēstu šokolādes kūkas gabalu? Atceros, ka zemeņu jogurtā arī ir cukurs piedevu veidā – palīgā ierodas kefīrs.


Diena Nr. 4: Saki nē!

Brokastis. Roka nemierīgi stiepjas pēc biezpiena sieriņiem ledusskapja stūrī – palīgā steidz mamma. Skolā daudz darba, laika pusdienām nepietiek, gribas ēst visu pēc kārtas. Klasesbiedri man visapkārt rij šokolādes batoniņus un vafeles. Nenoturējos un palūdzu gabaliņu, un, kamēr mēģināju izlemt, ēst vai nē – vafele nokrita uz grīdas. Dzīve ir sāpju pilna. Kā cilvēki vispār var izdzīvot bez saldumiem?


Diena Nr. 5: Šausmas

Darba nedēļas beigas vienmēr ir svētki, bet man to nākas atzīmēt ar sausajiem augļiem un ūdeni. Pusdienu laikā skolā saldajā bija biezpiens ar ievārījumu, kuru, starp citu, man nācās atdot klasesbiedram. Vakarā – kursi, pēc kuriem ar meiteņu kolektīvu devāmies uz kafejnīcu pēc tortes – es dzēru “pliku” tēju. Ēdiet torti, meitenes, es gatavojos vasaras sezonai.


Diena Nr. 6: Kāpēc tā ir jādara?

Pēc vārdiem “Nu, tad arī dzīvo bez cukura”, mamma kafijai pielika cukuru un apēda šokolādes pārslas. “Paldies par atbalstu”, iedzēru tēju ar pienu. Pie vakara tējas uz galda parādījās gardas konfektes. Nu, kāpēc mani ir tā jāprovocē?


Diena Nr. 7: Dzimšanas diena bez tortes nav svētki!

Līdz pieciem vakarā es vēl kaut kā noturējos, sapņot par ēdienu nebija laika. To, kas notika pēc tam, es nevienam nenovēlētu. Mani uzaicināja uz dzimšanas dienas svinībām, kurās es pat nevarēju atļauties apēst kūkas gabaliņu. Nācās rīt siekalas un jauki smaidīt, sakot, ka es esmu uz diētas. Tiesa, ar to arī manai eksperimenta nedēļai pienāca gals.

 


Secinājumi:

Pirmdien, uzkāpjot uz svariem, es redzēju savu septiņu dienu moku rezultātu – mīnus 2 kilogrami. Ļoti labi, es pat teiktu – lieliski! Neveicot nekādus vingrojumus un praktiski neierobežojot sevi ēdiena izvēlē, es nometu lieko svaru – tikai neēdot saldumus vien. Es esmu pārliecināta, ka šis “diētas” veids ir ļoti labs un rezultāts ir sasniedzams salīdzinoši viegli. Un, pats galvenais – tas nekā nenāk par ļaunu.


Pielikums:

No kā ir jāatsakās uz “diētas” laiku:

  • Gāzētiem dzērieniem, sulas un saldiem dzērieniem;
  • Miltu izstrādājumiem;
  • Šokolādes un šokolādes batoniņiem, konfektēm, ledenēm;
  • Cukura tīrā veidā;
  • Ievārījuma un medus;
  • Saldajām pārslām, mušļiem, kas satur cukuru.

Dietoloģe Svetlana Fusa:

Lai saprastu, vai patiešām jums kārojas saldumi vai arī iemesls ir meklējams kur citur, es iesaku sev pajautāt: “Ko es esmu ēdis dienas laikā?”. Jo reizēm mazs gabaliņš zefīra, šokolādes gabaliņš vai pāris sauso augļu ir pietiekami, lai saprastu, ka saldumus jums vairs nemaz tik ļoti negribas. Ļoti bieži aiz šādas kāres pēc saldumiem slēpjas slāpes, tāpēc es iesaku neaizmirst par ūdens dzeršanu. Tā pazudīs vēlme nepārtraukti ēst saldumus. Pilnvērtīgas brokastis un sabalansēts uzturs dienas laikā palīdzēs jums attiekties pret kūkām un pīrāgiem vienaldzīgāk.


Jeļizaveta Kačurina