972c92d7467d9be82a07ea421a918077

Garāka vasara vai vairāk sporta?


Mājasdarbu kalns, nogurumus, pārslodze unnepieciešamība skolā atrasties līdz pat vēlam vakaram. Tā ir problēma, par kuru katru mācību gadu runā gan skolēni, gan skolotāji, gan arī vecāki. Kā to atrisināt? Mums ir jāizvēlas starp garāku vasaru vai vairāk sporta. Tātad, ir nepieciešams pagarināt mācību gadu, lai varētu ieviest papildus sporta stundas.YOUNG.LV devās noskaidrot ko par to domā skolēni, skolotāji un vecāki.


Izglītības ministrs Kārlis Šadurskis š.g. pavasarī paziņoja, ka skolēniem tomēr ir nepieciešams samazināt slodzi un vairot fizisko attīstību. Lai to būtu iespējams izdarīt,ir nepieciešams pagarināt mācību gadu. Klāt pie nu jau esošajām vidēji 34 nedēļām, pielikt klāt divas nedēļas. Šis laiks sniegtu iespēju mācību vielu apgūt pietiekamā laikā un bez steigas, kā arī samazināt skolēnu slodzi. Bet, lai realizētos plāns par mācību gada pagarināšanu, ir nepieciešams izstrādāt jaunas mācību programmas lielākajā daļā mācību priekšmetu. Ministrs paredz, ka brīdī, kad būs ieviestas šīs papildus divas nedēļas, slodze būs samazināta, un starp mācību priekšmetiem būs iespēja ieviest trešo sporta stundu, un iespējams atjaunot tādus mācību priekšmetus kā veselības mācība.

Skolotāju viedoklis

Līga, latviešu valoda

Mācību gada pagarināšanai neredzu jēgu, jo 9.,12.klasēm tas jau tāpat ir līdz jūnija vidum. Runājot par 1.-8., 10.,11.klasēm- salīdzinot dažādu Eiropas valstu praksi, mūsējiem mācību gads ir apmēram tikpat garš kā citiem, jo tās brīvdienas, ko, piemēram, skandināvi izmanto slēpošanai vai austrieši izglītojošām, valsts apmaksātām ekskursijām, vai Lieldienu brīvdienu 2 nedēļas mūsu 1 nedēļas vietā pavasarī, mēs izmantojam nosacīti saulainajos vasaras mēnešos, kad bērni var vairāk laika pavadīt dabā, svaigā gaisā, uzņemt D vitamīnu no saules. Sportiskas aktivitātes skolēniem ir nepieciešamas, bet tās valsts varētu finansēt citā veidā- kā pēcstundu nodarbības tajos sporta veidos, kas interesē katram skolēnam; ar obligātu apmeklējumu, piemēram,  peldēšanu- ļoti veselīgi, var darboties arī bērni ar kustību traucējumiem, bet daudzi vecāki to vienkārši nevar atļauties.

Līga, matemātika un latviešu valoda

Domāju, ka mācību gada pagarinājums mūsu valstī būtu grūti realizējams. Skolēnus īsti tas neietekmēs. Drīzāk atviegloti būs vecāki- bērns skolā arī jūnijā, nav jādomā, kas viņu pieskatīs, u.t.t. Mūsu skolas nav pielāgotas karstam laikam. Tajās ir ļoti karsti jau sākoties siltajam laikam aprīlī. Tādēļ būtu diezgan grūti mācīties jūnijā, it sevišķi mazākajiem bērniem. Savukārt trešo sporta stundu atbalstu, jebkura izkustēšanās augošam organismam ir svarīga. Skolēni jau tā daudz par daudz sēž šķībām mugurām. Kad ar savu klasi piedalījāmies projektā ” Vesela un taisna mugura”, toreiz to organizēja un iesāka Inese Jaunzeme. Projekta sākumā daktere visus apskatīja un veica mērījumus. No 26 skolēniem tikai diviem bija taisna un pareiza mugura, stāja. Sākumskolā to vēl var labot, ja skolēnus “izkustina” stundas laikā, piemēram, vingrojot un skaitot dzejolīšus. Tāpēc sporta stundas vajag vairāk.Картинки по запросу skola

Skolēni

Lauris, 9. klase

Domāju, ka, ja tomēr izlems par mācību gada pagarināšanu, es gribētu, lai tādā gadījumā vismaz netiktu uzdoti mājasdarbi. Citādi man nepatīk doma par papildus divām nedēļām. Skolēniem tā jau ir grūti un visiem ir slikti garastāvokļidaudzo mājasdarbu dēļ, nebūtu viegli. Kurš grib mācīties ilgāk? Neviens. Es izvēlos garāku vasaru. Ja skolēni vēlas sportot, tad to arī viņi dara savā brīvajā laikā.

Anna, 11. klase

Viennozīmīgi garāku vasaru, nevis vairāk sporta. Es uzskatu, ka nevajag pagarināt mācību gadu. Ja skolēniem būtu jāmācās vasarā, tas drīzāk palielinātu slodzi. Maija beigas jau tā skolēniem ir saspringtas, nereti rada stresu, taču sākoties vasarai uzreiz ir jūtama atslodze. Ar sportu skolēni var nodarboties ārpus skolas, brīvajā laikā, bet garāka vasara ļauj vairāk atpūsties, uzkrāt spēkus nākamajam gadam.

Marta, 10.klase

Manā skatījumā mācību gadu nav nepieciešams pagarināt. Skolēni jau tā ir noslogoti un brīvlaiki ir īsi. Bērni pārējos brīvlaikos nedēļas laikā nepaspēj tā īsti atpūsties, tādēļ vasara ir nepieciešama. Ja gads tiktu pagarināts, skolēni justos vēl nomāktāki un nevēlētos mācīties, it sevišķi vasarā. Runājot par sportu, tas ir svarīgs jautājums, tomēr es izvēlētos garāku vasaru. Vasarā ir iespēja ļoti daudz sportot, pat vairāk, nekā sporta stundās. Protams, ar trīs mēnešiem sporta nepietiek un būtu veselībai daudz labāk, ja arī sporta stundās varētu sportot.

Vecāki

Kristaps

Mehāniski pagarinot mācību gadu var netikt sasniegts galvenais uzdevums – skolēnaizglītības līmeņa paaugstināšana. Ja vēlamies panākt labāku izglītības rezultātu, nepieciešams uzlabot šī brīža izglītības līmeni, pilnveidojot mācību procesu, uzlabojot t.sk. arī daļu skolotāju darba.Tikai mehāniski pagarinot mācību gadu, piemēram, līdz 01.07. un nepārskatot esošo mācību programmu saturu, rezultāts nemainīsies.
Jārada jauna un jāuzlabo esošā materiāli tehniskā bāze sporta nodarbībām, lai tās būtu dažādas un daudzpusīgas (ne tikai skriešana), jāmeklē iespēja pilnveidot sporta nodarbības arī sporta veidos, kuriem šobrīd iespējams nav tehniskais nodrošinājums.Картинки по запросу parents school

Inese

Mācību gada pagarināšana nedomāju, ka ir vienīgais iespējamais paņēmiens, kā samazināt slodzi skolēniem, tas radīs nepatiku skolēnu ikdienas gaitās. Skola tāpat jau lielākoties bērniem ir kā slogs, kur nu vēl tad, ja paziņo par mācību pagarināšanu gan ikdienā, gan gada griezumā. Jādomā, kā optimizēt darbu jau esošā mācību gada laikā , lai tas būtu kvalitatīvāks, jau pašlaik tam atvēlētā laikā. Papildus sporta stunda, domāju tā ir pozitīva ierosme, nav daudz bērnu, kurus vecāki var izvadāt un kuri paši vēlas apmeklēt sporta aktivitātes, tas būtu veids, kā bērniem radīt veselīgāku ikdienu.