sleeping

Interesanti fakti par miegu


Brīvlaiks ir laiks, kad viens no lielākajiem tā plusiem, ir kārtīga izgulēšanās. Kad katru vakaru nav jāliek modinātājs, bet var gulēt līdz pat pusdienai. Dažādi zinātnieki un eksperti noskaidrojuši, ka optimāli cilvēkam ir jāguļ astoņas stundas naktī. Paskatīsimies, kāda ir miega nozīme uz cilvēka organismu. Ņemot vērā to, ka tuvojas jaunais semestris, par labu miegu nevar aizmirst. Piedāvājam Jums 10 faktus par miegu!


  1. Daudzi cilvēki kļūdaini domā, ka samazinot gulēšanas laiku, varēs vairāk izdarīt un būt konkurētspējīgāki. Diemžēl rezultāts būs pretējs, sāksies spēku izsīkums, uzmanības trūkums, nervozitāte.
  2. Kā atklājās Džeksona nāves apstākļu izmeklēšanā, slavenais dziedātājs kļuvis par vienīgo zināmo cilvēku, kas visilgāk – 60 dienas – izdzīvojis bez normāla miega.
  3. Pētnieki secinājuši: nevajadzētu skaitīt gultā pavadītās stundas, daudz lielāka jēga būtu skaitīt sava miega fāzes. Tieši tas varētu būt labākais veids, kā novērtēt sava miega kvalitāti.
  4. Nakts laikā cilvēks parasti iziet cauri 4–6 miega cikliem, ko veido noteikts daudzums individuālu fāžu.
  5. Hroniska neizgulēšanās var ietekmēt to, kā ķermenis uzņem un apstrādā ogļhidrātus, kā arī ietekmēt hormonu darbību, kas ir atbildīgi par mūsu apetīti.
  6. Miega traucējumi var veicināt aizkaitināmību, nepacietību, nespēju koncentrēties, nomāktību un pat depresiju
  7. Ja cilvēks neizguļas, viņš arī ātrāk noveco, cilvēks var ne tikai nokristies svarā, bet arī nevēlami pieņemties svarā.
  8. Cilvēki, kuri ir labi izgulējušies, spēj labāk koncentrēties, un viņiem ir labāka atmiņa nekā tiem, kuri nav izgulējušies vai cieš no miega traucējumiem.
  9. Vismaz 15% ļaužu spēcinās tikai no 4–5 stundas ilga miega, kamēr ilgajiem gulētājiem vajadzīgas vidēji deviņas stundas nakts miera.
  10. Basketbola spēlētājiem tā smadzeņu daļa, kas tiek aktivizēta bumbas metiena brīdī, prasīs lielāku laiku dziļā miega, kad tai būs vairāk informācijas, ko noglabāt. Atklāts, ka pēc miega spēlētāji met labāk.