CVE7SOLWoAETf4x

Kā mazāk tērēt laiku telefonā: 5 vienkārši padomi


Nesen veiktā aptaujā tika noskaidrots, ka 62% britu nepatīk tas, cik daudz laika viņi tērē savos telefonos. Ja arī jums ir vēlme atteikties no savas ierīces izmantošanas, mēs jums varam palīdzēt.


Vislabākais laiks, kad sākt, ir tagad – patiesībā mēs jau esam palaiduši garām to īsto un vienīgo dienu, kad sākt, jo 6. martā noritēja Starptautiskā “Atteikšanās no mobilajām ierīcēm” diena. Ideja radusies no organizācijas Reboot projekta, kas “atbalsta ebreju tradicionālās vērtības un rada jaunus veidus, kā tās nodot cilvēkiem”. Šis projekts aicina cilvēkus atkāpties no virtuālās pasaules un šajā dienā nolikt malā savus telefonus un planšetes, lai izbaudītu to brīnišķīgo pasauli, kas ir mums visapkārt.

Neskatoties uz to, ka šīs dienas saknes nāk no ebreju kultūras, šajā projektā var piedalīties ikviens zemeslodes iedzīvotājs.

Mēs noskaidrojām vairākus ekspertu sagatavotus statistikas datus un ieklausījāmies padomos, kuri mums varētu palīdzēt izvairīties no ieraduma “sēdēt” telefonā.Attēlu rezultāti vaicājumam “smartphones society”

Vai uztraukumam ir pamats?

Derbijas universitāte ar savu jauni pētījumu “viedtālruņu atkarības saistība ar psiholoģiskām raksturīpašībām” apliecina, ka, jo vairāk jūs izmantojat savu telefonu, jo lielāks ir risks kļūt atkarīgam.

Pētījumā noskaidrots, ka vidējais lietotājs pie telefona pavada aptuveni 3,6 stundas dienā, 13% aptaujāto ir izrādījušies pilnībā atkarīgi no savām ierīcēm. Cilvēka psiholoģiskās īpatnības, kas saistītas ar atkarību no viedtālruņiem, kā arī pieaugošais “narcisms” izsauc vislielākās bažas.

Psiholoģijas doktore Dipikoja Čopra redz tiešu saistību starp sociālajiem medijiem un laiku, kas tiek patērēts pie viedtālruņiem.

“Pārāk daudz masu mediju informācijas un pārmērīgi ilga viedtālruņa izmantošana var kļūt par vairāk kā vien iztērētu laiku,” viņa saka. “Pētījumi rāda, ka tas var laupīt jūsu prieku, ierobežot bērnu augšanu un samazināt akadēmisko un sociālo potenciālu koledžas studentos”.

Citi pētījumi liecina, ka, visvairāk laika tiek tērēts Facebook, kas, kā saka Čopra, mūsdienās tiek izmantots jo vairāk, tieši viedtālruņu aplikāciju dēļ. Tāpat cilvēkos pieaug vientulības sajūta, savukārt bērnos, kuri izmanto planšetes jau no agra vecuma, novērojama attīstības palēnināšanās.

“Man bail no tā, ka šī atkarība mūsu sabiedrībā nogalina spēju komunicēt ar cilvēkiem reālajā dzīvē… Es uzskatu, ka tagad vēl vairāk kā nekad mums jācīnās, lai atjaunotu līdzsvaru, kad runa ir par sociālajiem medijiem un par viedtālruņa izmantošanu, lai turpinātu tos lietot ar mēru un asinātu mūsu kognitīvās un emocionālās spējas, attīstītu instinktus, kā arī komunicēt vienam ar otru, jo īpaši gadījumos, ja par kaut ko ir radušās bažas vai pārdzīvojumi”.

Un tātad, kā mēs varam novilkt šo robežu, lai tērētu mazāk laika mūsu telefonos? Lūk, mūsu priekšlikumi.Attēlu rezultāti vaicājumam “smartphones society”

1. Izslēdziet paziņojumus

Vai jūs pārbaudāt savu telefonu ik pēc pusstundas, lai pārbaudītu, vai jums kāds ir uzrakstījis? Jūs neesat vienīgais – ir tik viegli “uzrauties” uz pasaules mediju āķa, visu laiku redzot paziņojumus no tiem.

Tas varētu mainīties, ja atslēgsiet visus nevajadzīgos paziņojumus. Pat vibrācijas režīmā, kad visi skaņas signāli ir atslēgti, mēs vienalga atsaucamies uz vieglu vibrāciju, un pārbaudām savus telefonus.Attēlu rezultāti vaicājumam “smartphones society”

2. Uzziniet, cik ilgi jūs izmantojat savu telefonu

Ja vēlaties sevi šokēt un saīsināt laiku, kas tiek pavadīts pie telefona, iespējams, šī godīgā un skarbā statistika jums palīdzēs.

Pastāv dažādas aplikācijas, kā, piemēram QualityTime Android un iOS ierīcēm, kas veic jūsu telefona izmantošanas monitoringu un parāda jums, cik stundas dienā jūs pavadāt, turot rokās savu telefonu.

Šajās aplikācijās ir arī iebūvēta trauksmes funkcija, kas jums paziņos, ja izmantojat telefonu pārāk ilgi.Attēlu rezultāti vaicājumam “smartphones society time”

3. Katru dienu noteiktos laikos izveidojiet laiku, kad “atpūsties no telefona”

Jums nav nepieciešams jūsu telefons pie pusdienu galda, vannas istabā vai laikā, kad skatāties filmu vai lasāt grāmatu.

Pamēģiniet periodiski atpūsties no sava telefona vairākas reizes dienā. Kad jūs pēc grafika nodarbojaties ar kādām svarīgām lietām, jums būs daudz vieglāk ievērot šos pārtraukumus. Piemēram, jūs varat iestatīt savu telefonu lidojuma režīmā pirmo stundu, kad atgriežaties no darba. Visdrīzāk, jūs būsiet aizņemti ar vakariņu gatavošanu, pavadot laiku ar ģimeni vai gatavosities doties ārā, tāpēc jums nebūs nepieciešamība pārbaudīt savu ierīci.

Vienkārši pamēģiniet.Attēlu rezultāti vaicājumam “smartphones society”

4. Neizmantojiet savu telefonu kā modinātāju

Pat neņemiet telefonu uz guļamistabu. Cik gan daudzi no mums, pirms došanās pie miera, uzstāda modinātāja signālu un pārbauda savus telefonus? Un cik daudzi no mums, izslēdzot modinātāja signālu, pārbauda telefonu, tikko ir pamodušies?

Telefona iznešana no telpas varētu palīdzēt atbrīvoties no kārdinājuma to izmantot.Attēlu rezultāti vaicājumam “sleeping paint”

5. Iemāciet sev “pārtraukumu no tehnoloģijām”

Ja iepriekšējie padomi jums nav palīdzējuši un jūs vēl aizvien pie telefona tērējat vairāk laika, nekā vēlētos,  tad jums ir jāatbrīvojas no ierīces pavisam.

Kā saka doktors Larijs D. Rozens, Kalifornijas universitātes psiholoģijas profesors un iDisorder autors: “Apzināšanās, ka esam apsēsti ar tehnoloģijām tikai apsēž mūs vēl vairāk.”

“Viens no vienkāršākajiem veidiem ir palēnām trenēt sevi atteikties no tehnoloģijām pavisam,” tā uzskata Rozens. Sāciet ar to, ka apskatāt telefonu vienu minūti, ieskaitot visus komunikāciju veidus, tekstus, sociālos medijus un paziņojumus. Pēc tam izslēdziet to, uzstādiet signālu uz 15 minūtēm, un nolieciet to ar ekrānu uz leju. Pagriezts telefons jūsu smadzenēm atgādina, ka nevajadzētu izjust stresu un nemieru.

Kad telefons nozvana nākamajā reizē, pārbaudiet to vēl vienu minūti. Turpiniet tā darīt, līdz vairs nejutīsieties pārliecināti, ka esat kaut ko palaiduši garām.

“Ar katru nedēļu lieciet šos pārtraukumus par 5 minūtēm lielākus, un pavisam drīz jūs varēsiet nepārbaudīt telefonu stundu vai pat vairāk, tāpat jūs beigsiet uztraukties par to, ka, iespējams, jūs kaut ko esat palaiduši garām,” iesaka Rozens. “To iemācīsies arī jūsu draugi, bērni un kolēģi, un pārstās gaidīt atbildi no jums nekavējoties!”beach sea Couple art dog paint