fon

Meteoroloģiskā atkarība: kas tas ir un kā ar to tikt galā


Kad 200 dienas gadā aiz loga ir drūms laiks, ļoti grūti ir saglabāt dvēseles mieru un justies fiziski labi. Par to, kas ir meteoroloģiskā atkarība, un kā ar to tikt galā, pavēstīs jums YOUNG.LV.


Kā tas izpaužas?

Vēl pagājušajā gadsimtā meteoroloģisko atkarību nevēlējās saukt par slimību. Taču tieši šādā veidā radās tāda zinātne kā biometeoroloģija, kas pēta meteoroloģiskās atkarības izpausmes.

Lauž kaulus

Sāpoša mugura, jutīgi ceļgali – pazīstami? Šādi simptomi nav bieži sastopami, taču, ja jūs jūtat tuvojošās klimata pārmaiņas, tad šis noteikti jums ir zināms.

Spiediena svārstības

Visbiežāk meteojutīgi cilvēki sūdzas tieši par šo izpausmi. Atmosfēras spiedienam samazinoties, organisms samazina asinsspiedienu – šī iemesla dēļ cilvēki, īpaši kam ir problēmas ar spiedienu, nejūtas labi pirms sliktiem laikapstākļiem.

Galvassāpes

Straujas atmosfēras spiediena izmaiņas, temperatūras kritums, vējš un putekļi gaisā – tas viss liek mums izjust diskomfortu. Tāda organisma reakcija ir mūsu aizsargbarjera.

Alerģija

Alerģija rodas ne tikai gadalaiku maiņu iespaidā, bet arī aukstuma nātrenes, ādas reakcijas dēļ – vienvārdsakot, aukstuma dēļ, kas visādi mēģina izsaukt mūsos atbildes reakciju uz savu parādīšanos.

Parādās nervozitāte

Jo siktāki laikapstākļi, jo sliktāks garastāvoklis. Taču ar laikapstākļu uzlabošanos, mūsu domas kļūst skaidrākas, un važas, kas mūs turēja visu šo laiku, atslāba bez tablešu palīdzības. Un tā ir likumsakarība: laikapstākļi un emocionālais stāvoklis ir cieši saistīti – tas ir zinātniski pierādīts.

Kā cīnīties?

  • Atsakaties no sliktiem ieradumiem: stipriem dzērieniem, pārlieku lielas saldumus patērēšanas u.c.
  • Sakārtojiet savu dienas režīmu: guliet ne mazāk par 8 stundām. Ja jums ir bezmiegs, ar to arī ir jācīnās.
  • Kontrolējiet savas emocijas. Neiesaistaties konfliktos, lai neprovocētu galvassāpes.
  • Palieliniet fizisko slodzi: cenšaties biežāk pastaigāties vai arī izvēlaties jums piemeŗotu sporta veidu. Tas samazinās trauksmi.
  • Lietojiet vitamīnus vai arī cenšaties to trūkumu papildināt ar veselīgu uzturu.

Autors: Marine Hačaturjana

Avots: https://lifehacker.ru/2018/01/16/meteozavisimost/